SZERVIZ

 

A nagy kérdés: javíttatni vagy nem javíttatni?

Erre a kérdésre próbálok választ adni a következőkben. Ha a dolgot önző módon az én szemszögemből nézném, akkor a kérdésre a válasz egyértelmű: javíttatni mindent, minden áron. (hiszen ebből élek)

De a dolog nem ilyen egyszerű. Mint tudjuk, "Ami elromolhat, az el is romlik!", de miért javíttasunk?

1. Mert hiányzik.
2. Személyes kötődésünk van az adott készülékhez.
3. Nincs pénzünk arra, hogy újat vegyünk.
4. Új készülékek között nem találunk megfelelőt.
5. Vagy bármi egyéb, amiért javíttatunk (pl. jó lesz még a gyereknek, stb).

Ha Ön elhozza hozzám neghibásodott készülékét, elő lépésként feltárom a hibát, és javaslatot teszek arra vonatkozóan, hogy mi legyen vele. Nem minden áron mondom azt, hogy javítsunk. Ha a készülék általános állapota olyan, hogy a pillanatnyi hiba javítása után is várhatók további meghibásodások, vagy irreálisan sokba kerülne a javítás, akkor én fogom javasolni másik készülék vásárlását!
De, nem biztos, hogy új készülék vásárlását javaslom.

Az új fogalma nem egyenlő a jó fogalmával!

A fogyaszói társadalom motorja, hogy ha elromlik dobd ki, vegyél újat, dobd ki, vegyél újat! Van nekünk erre fizetőképességünk? Jelenleg aligha, és még hosszú évekig nem is lesz. Pedig a készülékgyártók miden erejükkel (ami nem is kicsi) erre terelnek minket. Alacsony árak, rövid élettartalmú mechanikai és elektronikai konstrukciók, irreális javítóanyag árak, a szervízdokumentációk titkosítása, stb.

Hát ezek azok az okok, amiért érdemes elgondolkodni a javíttatáson. Nézzünk egy példát minden reklám nélkül:
PANASONIC NV-730, klasszikus négyfejes video a nyolcvanas évek közepéről. A készülék teljes mechanikai felújítása videofej cserével együtt sem éri el a húszezer forintot (legalábbis nálam nem), és hosszú évekre újra egy megbízható, jó készülékünk lesz.

 Ezzel szemben, ha válárolunk egy új négyfejes videot harminc ezer forintért, az biztosan kibírja a garanciális időt, de utána???
Mindenki döntse el melyik megoldás a jobb... 

Fentiekkel nem azt akarom mondani, hogy egy új készülék nem szebb, és nem hordoz egy sor új szolgáltatást a régihez képest. De biztos, hogy a nehezen megkeresett pénzünkért ezt akarjuk, vagy inkább a megbízhatóságot és a hosszú élettartamot preferáljuk?

E hosszúra nyúlt bevezető után nézzük a lényeget, mit is javítok szervizemben?

Videomagnókat, videokamerákat, és egyéb videotechnikai egységeket.
CD és DVD lejátszókat.
Audiotechnikai cikkeket: erősítő, tuner, deck, mini midi torony, különleges készülékek.
Sok apróság, amiben elektronika lakozik.

Ami az Ön autójában hangot, vagy képet ad. Plusz szolgáltatás, hogy nem kell máshol kiszereltetnie a hibás rgységet, nálam erre is lehetőség van, na és persze nem is biztos, hogy az a roszz, ami rossznak látszik.

 

Kérem keressen, hogy segíthessek !